måndag 19 december 2011

julkortskampen

Jag har sedan barnsben varit ganska pysslig av mig. Gillat att klippa och klistra, och för all del rita lite ibland också. Därför gjorde jag under många års tid familjens alla julkort. Runt 40 stycken skickade vi, så man fick börja redan i augusti för att hinna med. Nu i vuxen(are) ålder får ju familjen så klart inte rida på min kreativitetsvåg längre, utan nu skickar jag ju såklart julkort som är från Viktor och mig, bara. Fortfarande hemmagjorda, men "bara" 30-35 stycken. Under de senaste åren har det blivit något av en prestige-grej över det här med att pyssla egna kort, särskilt inom familjen. Morsan brukar klippa och klistra lite grand, så gott hon hinner. Och brorsan går in för det helhjärtat. Jag tycker ju iofs han har lite försprång eftersom han pluggat massa medieproduktion och webdesign och sånt jox. Därför blir hans mycket professionellare jämfört med mina pysslade.
Årets julkort från storebror var helt klockrent och driver med Wordfeud-vågen som dratt över Sverige i höst. Det stör mig lite att "Magnus" har 58 poäng, medan "familjen" bara har 24 :P

Vårt egna julkort i år går i matens tecken ( surprise, surprise va?) men hur det ser ut tänker jag inte avslöja, för det har nog inte kommit fram till alla än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar