torsdag 29 december 2011

nyårsmenyspaning

Det är ett par olika personer som har efterfrågat mitt recept på pepparrotscheesecake nu till nyår. Den perfekta nyårs-förätten då man förbereder den redan dagen innan, eller två om man så vill.

Här kommer länken till orginalreceptet som jag tjyvat från halvåtta hos mig.

http://www.recept.nu/1.304984/carina_mideklint/forratter/agg_mejeri/pepparrotcheesecake

Jag brukar servera den toppad med varmrökt lax, en citronskiva och lite färsk dill, men det går såklart utmärkt att använda kallrökt lax, kräftstjärtar eller räkor också. Också en liten sallad bredvid, med en syrlig vinägrette över.

Eftersom jag är hemma hos föräldrarna , och inte har min egen dator med får ni vara utan blider. Man kan inte alltid få allt!

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar