måndag 16 juli 2012

Bröllopet

 I lördags gifte sig Viktors kusin Robin, med sin vackra Kajsa.
 Ett mycket tjusigt och trevligt bröllop.
 Den jättevackra klänningen hade Moa, Viktors syster, sytt.

 Pestosnittar och bubbel.




 Till förrätt bjöds det på klassisk toast skagen med västerbottenchips.
 Till huvudrätt serverades fläskfilénoissette med sparris och dijonsenapssås, samt potatisgratäng. Dessvärre glömde jag fota huvudrätten, förän jag ahde dränkt den i gratäng. Så bilden blev inte så fin, men det var gott! ;)
 Och till efterrätt såklart mormors ostkaka. Jag tyckte det var märkligt att folk tog mitt i kakan. Men så ska man göra, fick jag lära mig. Man börjar med det goaste i mitten, när man är i Småland.
 Det fanns glass också, för oss som är extra gottegrisar.
 Och tårtan var en härlig chokladhistoria. Sockerkaksbotten med chokladmousse.
Tack så mycket Robin och Kajsa för att vi fick komma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar