fredag 12 juni 2009

stora midsommarbaket

Nu börjar det närma sig midsommar. Och eftersom min mamma ska iväg på konferenser och inspirationsdagar och gud vet vad, nästa vecka, bad hon mig att fixa maten till deras midsommarfest. Och det har jag ju såklart inget emot, fast jag själv inte ska vara med. Jag är ju bjuden till vännerna Felicia och Hampus på mysingen ( världens bästa gårdsnamn) på kalas.
Idag har jag därför haft deg upp till armhålorna hela förmiddagen. Det har blivit två choklad och jordgubbstårtor, en sats parmesanbullar och två rejäla tomat- och rosmarinbröd står just nu i ugnen och luktar trevligt.

Parmesanbullar

Rosmarinbröd i ugnen

I eftermiddag ska jag på studentkalas och äta massa god mat och ha det trefligt. Synd att regnet det bara öser ner....

1 kommentar:

  1. jag gillar din blogg! =D tänk om jag ocksa kunde varit lite flitigare o skrivit i min ocksa... men en sak e säker, malla kan i alla fall ha koll pa fröks nu! *-)
    ha sa trevligt pa fredag.. önskar vi ocksa kunde varit där.... sköt om dig kram kram
    kött e gött!

    SvaraRadera