måndag 19 mars 2012

Nästan-födelsedagen!

Igår firade vi Viktors nästan-födelsedag. Han fyllde år i lördags, men då jobbade jag 9-23 och vi var på olika orter så det blev inte mycket till firande den dagen. Men ett nästan-kalas blev det.
Jag gjorde nästan-hemgjord pannkakstårta (det blev köpepannkakor, för jag hann inte. Men jag vispade grädden och lade ihop alla lager själv!) Dessvärre kasade alla lager omkull under frakten från restaurang till hem, så kakan blev lite sned och tilltuffsad. Men nästan snygg var den! Och jag hade pyntat med ballonger, färska blommor och serpentiner ( förvisso med kräftor på , men nästan rätt) till Viktor kom hem. Han fick många paket med bra-att-ha saker av mig. Vissa hade han redan fått, men han blev glad för nästan allt.

Nåja, det blir inte alltid som man tänkt sig. Men det behöver inte vara så pjåkigt för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar