fredag 14 maj 2010

3 anledningar att bojkotta Ben & Jerry

I GB:s sortiment hittar man i år en Peanut Butter Cookie Dough-glass från Ben & Jerry. Jag var tvungen att prova men blev inte alls förtjust. Varför då då? Jo för att
  1. Den var snordyr. 26 spänn för 102 gram glass (varav de mesta är deg/choklad och kanske 40 g faktiskt är glass)
  2. Den är inte miljövänlig med sina dubbla förpackningar. Ett vanligt plast-glasspaket kring själva pinnen, men sen ligger hela kalaset i en totalt onödig ask. Det roliga är att de på förpackningen marknadsför sig som väldigt miljömedvetna. Jag citerar" This paperboard carton is produced without chlorine bleach - one way for us to use packaging that's better for the environment." Men om ni vill vara så himla miljövänliga: skit i den meningslösa boxen, för bövelen.
  3. Glassen var inte ens god. Som sagt var det extremt liten mängd glass, och den smakade knappt vanilj. Chokladöverdraget var på tok för sött, och jordnötssmöret alldeles för salt.

Nej usch och tvi, den glassen köper jag aldrig igen.

1 kommentar:

  1. Jag kan inte bojkotta, jag älskar Ben and jerry!! hahaa :P

    SvaraRadera