måndag 27 augusti 2012

Hej vad det går!

 På senaste har det hänt så mycket trevligheter, så man fattar inte riktigt var tiden tar vägen! En väldigt trevligt händelse, var vårt 75 års-kalas. Jag och två goda ( kanske de godaste) vänner slog våra påsar ihop och firade 3x25 år! Såklart bjöds det på massa massa god mat!
 Mims goda tomat- och västerbotteonstpajer, potatissallad, pastasallad, fetaost, grillad aubergina och paprika, marinerade oliver, färsk frukt...
Ostbricka, Mims mamma Anns grymma surdegsbröd, min surdegsfoccachia, sallad, marinerad kycklingfile med honung och soja, dubbelmarinerad fläskfilé med Rhum, lime och tomat, rostade rödbetor med chevré och mangoldskott, och lite vattenmelon skymtas till vänster.

 Och glada gäster kom från alla håll och kanter.
 Och vi dukade långbord och tryckte in så många vänner vi någonsin kunde!


 Och säga vad man vill, men jag tycker minsann det är mysigt att det börjar bli mörkt om kvällarna!
Tack kära ni som kom och gästade, ni som hjälpte till att resa/riva tält och fixa, ni som hjälpte till med all mat, och framförallt till Mim och Johanna!

3 kommentarer:

  1. tack elin! utan dig hade vi inte gjort det! vill se alla bilder!
    /mim

    SvaraRadera
  2. Det finns MÅNGA bilder (Anna gick ju loss om man säger så) men de flesta är inte lägga-ut-på-nätet-vänliga :P Vi får ta det när vi ses!

    SvaraRadera
  3. Tack för en supertrevlig fest med jättegod mat och väldigt roligt musikquiz! Jag ser min hand och mitt armband på en bild! :)

    SvaraRadera