måndag 6 augusti 2012

Sommarskoj del 13: En gnutta Österlen till...

På vår Österlenstripp så blev det såklart en del strosande också. Bland annat i Ystad. Jag älskar gammal fasadreklam..
 Och gamla reklamskyltar överhuvudtaget. Särskilt när man kombinerar det med moasikväggar och teakfönster.
Vacker dörr i en av alla mysiga gränder.
 Middagen intogs på anrika Brösarps gästgifveri Vi slog till på trerätterspaketet, med kallrökt lax, med parmesan, rostade solroskärnor och ruccola till förrätt.
 Till huvudrätt fick vi gudomligt god vildsvinsytterfilé. Köttet var så mört och saftigt och bara smälte i munnen. Till det smarriga tillbehör som gräddstuvade murklor, portvinssky och rårörda lingon. Kalasgott. Men trekanten i bakgrunden ( någon konstig potatiskaka) smakade bara torrt, och var inte alls rolig. Med en vanlig kokt potatis hade huvudräten varit en 10-poängare.
 Och till efterrätt ljuvligt len crème brulé med mangosorbet och hallonsås. Jag älskar crème brulé men var lite väl mätt vid det här laget, var jag så proppmätt att jag bara orkade halva. Dessutom tyckte jag inte kombinationen med sorbet tillförde något. De hade varit godare var och en för sig!
 Och andra dagen besökte vi stranden. Solen sken mellan åskskurarna.
 Också fortsatte vi strosandet i Simrishamn, även där är gränderna supermysiga!
Att åka på utflykt är något av det bästa jag vet. Vilken lyckad semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar