lördag 25 juli 2009

ja må jag leva, jaaa må jag leva... snart iallafall!

Snällaste och raraste kompisen Johanna ska bli sjuksköterska när hon blir stor. Därför har hon nu åkt till Vietnam på utlandspraktik.
Jag och Johanna har gett varandra födelsedagspresenter sedan urminnestider (vilket i vårt fal betyder ungefär 10 år). Och inte kan vi låta en utlandspraktik sätta stop för denna fina tradition.
Därför kom hon på alldeles-för-tidigt-födelsedagsfika häromdagen. Det blev ingen tårta men dock goda mackor, och kakor och massa prat. Också fick jag en jättefin present!

En ölhink i Zink! Vad passar mig väl bättre. Dessutom var den fylld med alkoholhaltiga delikatesser, lite böcker, blommor och annat skoj. Min favorit var ändå den här snygga detaljen :
Under ena handtaget sitter nämligen en inbyggd kapsylöppnare. SÅ HIMMLANS PRAKTISKT!
Tack som tusan Johanna, och ha det så trevligt hos Vietnameserna.

2 kommentarer:

  1. Var skaffar man en sådan hink? Jag har letat så efter en snygg hink!

    SvaraRadera
  2. som sagt så fick jag den i present, så jag har ingen aning om var den kommer ifråv. Tyvär! Men snyggas zink hinkar finner man väl i diverse inrednings- och blomsterbutiker. Lycka till!

    SvaraRadera