fredag 31 juli 2009

Fint som snus!

Inte nog med att det är ca en vecka till jag fyller år, jag har dessutom namnsdag idag. Morsan överaskade med en liten namnsdagspresent i morse.



Finfint tahiti-vaniljsocker från Olof Viktors i Glemminge. Fint som snus!

Har man vägarna förbi Ystad eller Österlen får man inte missa ett besök hos Olof Viktors. Godare kakor har jag nog aldrig ätit i hela mitt liv. De har dessutom ett bageri där man kan köpa bröd, men då får man vara på plats tidigt, för bageriet öppnar 7 och typ en timme senare är brödet slutsålt, SÅ gott är det (har jag hört)! Också finns butiken där man kan köpa massa goda marmelader och vaniljsocker och annat spännande. Förra året när jag var där, kom vi hem med hallon- och chokladmarmelad. Den var snuskigt god på en rostad macka... mmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar