söndag 2 augusti 2009

på den sjunde dagen vilade han....

Idag har jag verkligen tagit det lugnt HELA dagen, som man bör på söndagar. Det är dessutom enda dagen i veckan då jag alltid är ledig från jobbet. Då förtjänar man tamejfanken att ha det lite slappt och skönt.

Jag och Viktor har varit och badat i den finfina sjön Odensjön, ihop med min bror, halvsovit framför sällskapsresan och bakat (troligtvis) den godaste pizzan, någonsin, till kvällsmat.
Tomatsås på röd pesto, tomatpuré, ketchup, färsk tomat, ajvar relish, vitlök och kryddor på en grahamsdeg, toppad med champinjoner, paprika, svarta oliver, annanas och ost åkte in i ugnen, och när den var färdiggräddad fick den dessutom hemodlade coctailtomater, scharlottenlök italiensk prosciuttoskinka och färsk basilika på sig. Viktor rörde ihop en god vitlöksdressing med bland annat kapris, ättiksgurka och mangochutney i, som är suverän att doppa de lite torrare kanterna i. Mmm det vattnas i munnen bara jag skriver om det.

Tack och lov blev det ganska mycket över, så Viktor fick med sig en matlåda till lunch och jag får också mig en smarrig måltid innan jobbet i morgon.

1 kommentar:

  1. Fick ett tips av Karin (Elins mamma och min Idun kollega) på en god veggopaj. Jag har skrivit av receptet och kanske provar den imorgon på vår kräftskiva. Tack för tipset och ha en skön helg. Bia

    SvaraRadera