onsdag 19 augusti 2009

Tack för maten

Jag gillar Skåne, och vill gärna bo här när jag blir stor. MEN det är jäkligt gött att Viktor har småländska rötter. För Viktors mamma förser oss med delikatesser från de småländska skogarna. I frysen hittar man alltid en älgstek, eller kokta kräftor och i skafferiet finns det torkade trattisar ( trattkantareller that is). Och sist de var på besök lämnade de en stor hink med blåbär i frysen, så igår svängde jag ihop en blåbärspaj, som vi mumsade på framför TVn med en stor klick vaniljvisp.
Blåbärspaj tillhör en av Viktors absoluta favoriter, så när vi ätit upp, och var proppmätta suckade han och sa: Tack för maten, jag älskar dig... Det var roligt sagt tyckte jag!

1 kommentar:

  1. Hej Elin, jag har förra veckan bakat din äppelkaka och den fick klart godkänt av vår familj. Skall baka igenom alla i Land. Idag var det kakan med lemon curd och den var suverän också. Hälsningar Inger i Mörshög

    SvaraRadera