lördag 15 augusti 2009

en kokt hand med mos, tack

Igår på jobbet råkade jag ut för en liten trist olycka. Jag lyckades hälla en 20 literskastrull med kokande potatisvatten över vänster hand.

Så därför har jag och snälla modern spenderat hela fredagskvällen och lördgasmorgonen på Lunds akutmottagning.

Så fort jag kom in till akuten la de på ett burn freeze förband som ska stoppa brännprocessen, så att inte mer vävnad skadas. Och det fungerade säkert, men det gjorde sjukt ont. I två timmar kändes det som att jag höll hela handen in i en öppen låga. Och inga smärtstillande piller fungerade heller. Till sist tog de fram lite starkare piller, och då fick jag äntligen lite ro i kroppen.

I morse la de om förbanden och det både ser och känns, efter omständigheterna, riktigt bra ut. Men jag får snällt stanna hemma framöver, sjukskriven i två veckor, också ska jag gå till en arbetsteapeut för att behålla rörligheten i handen.

Det dumma är att jag inte kan göra så mycket hemma. Man kan ju varken baka eller laga mat med bara en hand. Men det löser sig nog, något kul ska jag nog lyckas hitta på ...


A tribute to Michael Jackson

1 kommentar:

  1. Nej! Stackare! Du får baka surdegsbröd... med höger hand...

    SvaraRadera