söndag 8 mars 2009

Efter en lååååååång dag med plugg i skolan, trots att det är söndag ( har man tentavecka SÅ HAR MAN) gick jag hem och sprang en runda i snöblandat regn-rusk. När jag kom tillbaka var jag riktigt sugen på en värmande soppa. Ett perfekt tillfälle att bli av med den där jäkla påsen med brysselkål som jag alltid glömmer att jag har. Sagt och gjort. Soppan blev riktig smarrig tillsammans med en bruschetta med soltorkade tomater, cocktailtomater ost och kryddor.



I soppan

1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 msk olja
vatten
hönsbuljong
2 potatisar
ca 10 brysselkål
1 dl mjölk
salt peppar oregano

Jag serverade soppan ( till mig själv) med en klick yoghurt och massa färsk timjan. Smaskens! Desutom välldigt billigt, vilket studenter som jag verkligen uppskattar!

Den får följa med i lunchlådan i morgon också, med en ostmacka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar