söndag 26 februari 2012

Egen lyckas smed...

Idag har jag varit ensam hemma, Viktor är i Örebro hos en god vän. Och efter att ha varit vaken och ensam i ungefär 1 timme och tio minuter klättrade jag på väggarna. Jag är faktiskt helt värdelös på att vara ensam, och inte ha något att göra. Så jag tog cykeln och stack till Fredriksdal, Helsingborgs friluftsmuseum. Där är lite igenbommat såhärårs, men å andra sidan är inträdet gratis under vintermånaderna. Jag strosade rundor bland fina gamla hus, kikade på planteringarna ( som mest är vissna grenar i jorden med tanke på årstiden) och fnissade lite för mig själv åt hönor, getter och smällfeta Linderödssvin.
Dessutom hade de nyss beskurit fruktträd så marken var ful av grenar. Jag plockade med mig en bunt och hoppas att jag snart får fina äppelblommor på köksbordet.
Sen hann jag med en promenad nere i norra hamnen också, men där blåste alldeles för kallt, och var för mycket folk. Så jag stack in till centrum och satte mig på K&CO ( en pärla i café-Helsingborg, med gott utbud och fantastiskt trevlig personal) och läste bok för att värma upp mig. Sen vandrade jag hemmåt igen. Inte så tokig dag ändå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar