lördag 13 mars 2010

pizza

Jag har blivit lite småtokig i pizza. Jag får pizzabegär ganska ofta nuförtiden. Oftast gör jag den själv, så blir det både nyttigare och framförallt billigare än om man köper. Och pizza är perfekt om man ska ha kylskåpstömmning. Här har pizzan fått fyllning av tomatsås, majs, ölkorv, paprika och ost och när den var färdig toppade jag med ärtskott.
Knepet för att lyckas med pizza, att få en krispig botten, är att ställa ugnen på det varmaste den har. Ställ också in plåten från början så den blir upphettad. Så får du lite av en stenhälls-effekt. Kavla sen ut degen så tunt det bara går och lägg den på bakplåtspapper. Lägg på fyllningen och sen tar du ut plåten och tjoffar över pappret med pizzan, och skickar in kalaset i ugnen. Grädda till den får fin färg.

Åh vad jag blev sugen på pizza nu. IGEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar