fredag 19 augusti 2011

frukost från förr

Varken jag eller Viktor äter frukost hemma om morgnarna. Han äter sin på jobbet, och jag äter på mitt, de dagar det finns tid. Ibland blir det bara ett äpple på stående fot. Egentligen är det SÅ emot mina principer. I egenskap av Kostvetare VET jag ju hur viktigt det är med en ordentlig frulle på morgonen, för att få igång kropp och hjärna. Men men, det finns helt enkelt inte riktigt tid i schemat. Jag råkar ju prioritera 8 timmars sömn ganska högt.
Enda dagen vi båda är hemma på morgonen, är på söndagarna, och då ekar det så tomt i kylen att vi får hålla till godo med vad som går att skrapa fram i skafferiet och komplettera med frallor från konditoriet. Annat var det förr, då kunde vi laga fin-brunch på helgen, med smoothies och pancakes och nymalet kaffe och ..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar