måndag 15 augusti 2011

Lois järta Danjäl = sant!

I helgen var vi uppe i Örebro på Louise och Daniels fina bröllop. Så himlans trevligt och roligt och vackert. Det var mitt första "kompisbröllop" men jag hoppas det blir många fler snart ( ni fattar piken va?)! Värmer liksom lite extra i hjärtat när det är någon man verkligen, VERKLIGEN tycker om, som får ha en så sin stora dag.

På bröllopet bjöds det på smarrig mat, till stor del fixad av brudparet själv, men även med stor hjälp av goda vänner. Själv ryckte jag in och kavlade lite pajdeg och lade upp kallskuret som aldrig förr, någon halvtimme på förmiddagen, innan själva ceremonin. Till förrätt bjöds det på Bresaola-carpaccio, men den hann jag tyvärr ej fånga på bild innan ( eller efter för den delen) den var uppäten. Till huvudrätt däremot bjöds det på den här trevliga italienska buffén, med massor av delikatesser.

Tja, man behövde inte gå hungrig från bordet direkt!
Efterrätten fortsatte på det italienska temat. Små mini-pannacottor och tiramisuer som var precis lagom små, så att man bara fick något litet sött efter maten, utan att spricka av mättnad.
Senare på natten bjöds det på päron och chokladtårta i fem våningar.
Efter att ha njutit av maten, och trevliga tal i flera timmar, var det dax att skaka av sig alltihop, uppe på dansgolvet. Och jag kan lova att vi gjorde vårt bästa för att bränna vartenda kilo....

Tack Louise och Daniel och alla andra fina som bidrog till en oförglömlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar