onsdag 13 juni 2012

Far är rar- bland annat alltså...

När min mor gifte sig med min far för dryga 30 år sedan gjorde hon ett jädra kap. Hon fick inte bara en make, och far till sina framtida barn. Hon fick även en lantbrukare, en byggare, en trädgårdsmästare, en elektriker, en diskare, en barnpassare, en svetsare, en gräsklippare, en snickare, en bilmekare, en betongare osv osv osv.... Ja, och trevligt sällskap såklart!

Han kan typ ALLT( Varför finns det inte sådana killar i vår generation? Inte för att jag klagar över min egen alltså....) Hans enda svaghet är väl kanske matlagningsbiten, men han är ändå en jäkel på potatismos och korv. Ja, och annars har han ju morsan som sköter den biten.
Just ni spenderar han alla lediga timmar nere i vår källare för att bygga vårt kylrum. Han har aldrig gjort det förr, men efter noggrann research och en fasligt massa diskuterande med många  kollegor, vänner, branschkunniga, släkt och familj, så tog han sig ann utmaningen. Och rackarns rabarber vad bra det kommer bli!

Han är grym farsan!

PS. Den rosa-guldiga pallen tillhör restaurangen, och är inte min karlakarl till far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar