lördag 16 juni 2012

Sommarskoj del 6: lösa melodikrysset med familjen

I min familj har vi en lång tradition av melodikryss-lösande. Lördagsfrukostarna avbröts jämt med "Tyst, tyst, tyst" för att hinna snappa upp de kluriga kryss-frågorna. Det roliga är att, sen vi barn flyttat hemifrån, så har vi fortsatt lösa kryss ( om än inte VARJE vecka) på varsitt håll. Idag föll det sig så väl att båda bröderna och fadern och jag befann oss i Helsingborg, och samlades på restaurangen för att äta frukost och kryssa. Bröderna körde high-tech varianten med melodikryss-appen i I-phonen men jag kör old fashion tidningskryssning.

Hade jag haft semester i sommar, skulle jag lätt löst krysset VARJE vecka. Underhållning och allmänbildande, i ett. Och kul dessutom, särskilt om man tävlar med någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar