fredag 8 maj 2009

ett köp, en fundering, ett tips...

Idag var jag på jakt efter en födelsedagspresent till min goda vän johanna som fyller år idag! Grattis johanna!




Jag gav mig ner på stan, och passade på att ta en latte på en ute servering och njuta av senaste nr av Elle Interiör. Det är gött med vår.




Jag hittade en fin keramikburk med trälock till henne, vilket var bra. Det dumma var bara att jag i samma butik hittade ett fruktansvärt sött kakfat i grönt glas, och det KUNDE jag ju inte motstå. Jag som är pank och borde hålla hårt i mina sista slantar.


I brist på kakor fick kakfatet bli till bordsdekoration istället, med lite väldoftande hägg och några ljus.


Inne på trolltyg, där de har ALLA snygga (men dyra) designade köksprylar man kan drömma om, gick jag på inspirationstur. Där har man dock inte råd att handla som student, men det är ändå väl värt ett besök.

Jag hade lite tur och blev ombedd att fylla i en enkät som några studenter höll på med till sin C-uppsats. Har jag riktigt flyt vinner jag ett presentkort, det vore wonderbar!


Dagens fundering:
Att bo i egen lägenhet är väldigt skönt, om man jämför med korridoren jag bodde i innan. Missuppfatta mig inte, jag stortrivdes med korridorslivet, jag som är en sällskapsmänniska. Men är man köksnörd är det ganska behagligt att ha ett eget kök att härja rundor i. MEN ( som lets-dance tony irving säger) det är INTE kul att äta själv. Jag saknar självklart min distans-pojkvän hela tiden, och när han var på besök över Valborg, insåg jag hur mycket jag uppskattar att ha sällskap när jag äter. Det är något speciellt med att få laga mat åt någon annan. Vet inte om det är några moderskänslor som gör att det är så viktigt. Förhoppningsvis kan vi bo tillsammans ett par månader under sommar iaf. Då ska jag skämma bort honom med goda middagar, brödbak och smaskiga kakor. Som tur är, tillhör han släktet som kan äta hur mycket som helst utan att lägga på sig, så då får jag gå loss på kakbaket på riktigt.

Dagens tips dagens tips. lalala la la dagens tips!
Om man ska ha kafferep har kiviks världens godast jordgubbssaft. Själv kallar de den fläderblomsdryck med jordgubbsmak, men jag tycker den är för söt för att vara måltidsdryck, men däremot är ett riktigt gott exempel på en god jordgubbssaft. Med ett par isbitar och en rulltårtsbit under ett äppelträd i sommar.... mmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar