onsdag 13 maj 2009

tömma skafferiet...

Idag är det exakt tre veckor kvar till jag åker till Skåne för sommaren! Det betyder att det är hög tid att börja äta ur skåpen, och tömma dem på alla livsmedel som riskerar att bli dåliga över sommaren. Och SLÄNGA mat FINNS INTE i min värld... Det tål varken miljön eller min plånbok.

Eftersom jag alltid åker hem över lov, brukar det bli en skafferitömning till jul och en till sommaren. I dessa tider kan det bli lite konstiga komponeringar till middag, då jag ju måste använda det jag har hemma. Men man kan också se det som en utmaning, och prova nya smaker ihop...
Kanske kommer jag inse att pesto och mandel är fantastiskt gott med gröna linser, eller att fiskgrytan får fin smak av annanas och müsli.. Man vet ju inte förrän man har provat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar