fredag 15 maj 2009

to much time, to little money...

Den senaste tiden har jag haft det ganska lugnt i skolan vilket ger en alldeles för mycket fritid, vilket för det mesta är skönt, men kan bli lite jobbigt när man inte har vänner som har tid över, och inga pengar att spendera... Jag har varit sugen på att baka i flera dagar, men inte haft råd att gå och köpa rena okynnes-livsmedel. Idag fick jag dock mitt första bostadsbidrag så när jag var i affären och köpte det nödvändigaste, lyxade jag till det med mjöl och nötter och muffinformar och sötpotatis för att kunna göra leilas äppel- och sötpotatismuffins vilka jag länge velat prova. Naturligtvis glömde jag äggen så jag fick snällt springa och handla en gång till.
Muffinsen verkar jättespännande och står just nu i ugnen. Vi får väl se hur de blir.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar