måndag 4 maj 2009

goda getter!

Kanske beror det på att min favoritbok som barn var "Petter och hans fyra getter", eller har bara mina smaklökar mognat...

Jag har aldrig varit så förtjust i getost, FÖRRÄN NU!

Herregud, hur har jag kunnat hålla mig borta från dessa delikatesser.



Tog tag i mitt liv och gick och träna efter en lång och slapp valborgshelg, när jag kom hem orkade jag så klart inte laga middag. Det fick snabbt och lätt bli tre getosttoast som jag gratinerade i ugnen med lite timjan och honung, och serverade med en sallad med en dijon-vinägrett..... MMMMMMMMmmmm...

Visste du föresten att små barn ofta gråter i gula rum, trots att det anses vara en barnslig färg. Blått är dåligt för aptiten, men rött och orange gör dig lycklig.... Något att tänka på vid köksrenoveringen kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar