torsdag 8 oktober 2009

halvfabrikatstrolleri

Jag föredrar i nio fall av tio att laga mat från grunden, med riktiga råvaror. Men ibland är det skönt att ta genvägar. Idag var en sån dag. Jag lagade pulversoppa, som jag egentligen tycker är något av det tråkigaste man kan äta. Soppa är ju så lätt att koka själv, och pulversoppor är ju så trista. Men som sagt, idag blev det en genväg. Med en varma koppen soppa som grund ( som Viktor dessutom fått gratis i någon goddiebag) kokade jag en rejäl, mustig och matig soppa. För man behöver inte nöja sig med att vispa i pulvret i vatten. Jag stekte kyckling och lök, och kokade med färska morötter, paprika och lite broccoli, slängde i ett paket krossade nudlar och kryddade upp med lite extra chili, ingefära och lime. Chip-chop så var den tråkiga pulversoppan förvandlad till en kanon-soppa. Dessutom var mitt surdegsbröd precis färdigt, så vi åt nybakta bullar till. Det kallar jag vardagslyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar