tisdag 3 januari 2012

Julen vara än till Påska

Den här julen har jag delat upp julfirandet i småportioner.
Först bytade jag och Viktor julklappar den 22e, eftersom vi firade jul på olika håll.
Sen bytade vi julklappar på jobbet, den 23 december, och åt jullunch.
Den 24 december, julafton, firade vi med mosters familj, och åt julbord och spelade julklappsleken.
Den 27 åkte jag till Tingsryd och "svärföräldrarna" och bytte julklappar med dem.
Och den 29 åkte vi hem till Röstånga för att byta julklappar med familjen. Ena broren var i Egypten på Julafton så vi sköt upp familjejulmyset till dess, och käkade fondue.
Och idag var det dags för det sista julmyset. Med Mim Och Johanna, mina äldsta och bästa barndomsvänner. Vi har bytt julklappar med varandra sedan vi var småskitar och har fortsatt med det i alla år, trots att vi spenderat resten av året på olika orter, och ibland olika länder, och knappt hunnit träffas mer än på julen.
Mim bjöd på godaste veggie-maten, och jag och Johanna bidrog med lite sötsaker. Också pratade vi strunt och bytade julklappar hela eftermiddagen. Och började smida planer för sommaren 2012. Vi fyller ju 25 alla tre, så då blir det hejdundrandes 75 årskalas....

ps. Mim och jag fastnade tyvärr inte på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar