tisdag 17 januari 2012

Spenatstuvning och tekniska finesser

Min blogg är ju som de flesta förstått en del av blogghotellet "blogger". På blogger finns det en del finesseser för oss bloggare. Man kan förutom att ävlja olika format och bakgrunder gå in under en flik som heter statistik. Där kan man kolla lite hur trafiken ser ut från er läsare ( ta't lugnt nu. Man kan inte se VEM som varit inne, bara hur många och var i världen deras datorer finns)
Man kan välja att se vilket inlägg som är det mest lästa varje vecka, eller hur många besökare man haft senaste dygnet.


En rolig grej är att ett inlägg jag skrev om Spenatstuvning för nästan 2 år sedan, dyker upp på topp fem över de mest lästa inläggen, vecka efter vecka efter vecka...
Varför vill folk så gärna läsa om min spenatstuvning kan man ju fråga sig?

Nja, googlar man spenatstuvning så hamnar min blogg någonstans på topp 10, så det är kanske inte så konstigt. Jag har en teori om att spenatstuvning är så simpelt att göra, att ingen lägger ut recept på det, men de som aldrig har provat är osäkra och googlar därför efter receptet, och då finns nästan bara mitt blogginlägg att läsa. Så mycket till recept är det väl iochförsig inte, så många har nog blivit besvikna.
Men ändå är det mitt mest lästa inlägg månad in och månad ut.

ps. för er som blir VANSINNIGT nyfikna på detta berömda spenatinlägg kan läsa de här och på så vis bättra på statistiken ytterliggare :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar