lördag 16 januari 2010

provbak numero dos!

Jag har gett mig på att prova bröd nummer två från pain de martins surdegsbok. Den här gången blev det ett väldigt mycket godare bröd, enligt min smak. Ett halvgrovt surdegsbröd, fullproppat med valnötter.
Passade på att inviga jäskorgen jag fått i julklapp. Men mina limpor var lite för små för att den skulle ha någon större effekt. Däremot blev det ett tjusigt mönster på brödet.
Och gudars vad gott bröd det blev. När jag smakade det nybakta brödet gick jag runt och stönade högt för mig själv, så gott det var. Tre skivor bröd slank ner inom 5 minuter, och trots att jag strax skulle äta middag. Det här brödet kommer jag definitivt baka fler gånger.

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är som bakar surdegsbröd! Jag har fortfarande inte kommit till skott med det, men alla är så positiva till det, så nu bara måste jag prova!

    SvaraRadera