tisdag 19 januari 2010

tisdagslyx

Sent igårkväll, när jag redan hoppat i pyjamasen, insåg jag att jag inte hade något bröd hemma till frukost. Jag övervägde att klä på mig igen, och kila iväg till affären. Men så kom jag på att jag hade lite jäst i kylen. Så jag slängde ihop en liten bulldeg på kvällen, som jag bakade ut till små frallor. Det gick mycket snabbare än det hade gjort att gå till affären. Frallorna fick stå och kalljäsa i kylskåpet hela natten. Så i morse slog jag bara igång ugnen och slängde in bullarna. En kvart senare stod det nybakta bullar på frukostbordet! Kilade dessutom över med ett par stycken till grannen Kristina, så hon också fick nybakt.

Det kallar jag vardagslyx! Fast det är ganska enkelt...

2 kommentarer:

  1. vad smart, skrattade när jag läste om den fula frukten men d e sant, du e så duktig elinpelin. ville bara säga att klänningen du har på bilden ser väldigt söt ut, lr kanske är din granne?? :)
    /mim

    SvaraRadera
  2. Hehe.. som sagt vet jag inte om det egentligen gör någon skillnad, men jag inbillar mig det:)

    Klänningen är min alldeles egna! Tack så mycket!

    Kram kram

    SvaraRadera