tisdag 8 september 2009

Brödnöd

Jesus amalia vad jag är sugen på att baka bröd. Har någon form av bagarabstinens. Fått lite nya ideer om ingredienser som jag är sugen på. Tex att söta med banan som Rebecca gör, eller proppa degen full med pumpafrön och valnötter som herrarna i the Strange Bakery.
Jag har till och med inskaffat en sån där stor plastback med lock, för jag har försått att de är kanon att jäsa deg i. Sugen på att prova.
Moder jord (vi kallar henne så) agerar surdegsvakt under tiden jag är i Uppsala. Ringde häromdagen och försäkrade mig att hon matade dem som man ska. Det gjorde hon! Nästa vecka ska jag stoppa nävarna i degbunken igen. ÄNTLIGEN!

2 kommentarer:

  1. Vi mår bra! Var ute i värmen och ljuset i helgen och fick lite mat och dryck. Vilken kanon helg. Nu är vi tillbaka i kylan och mörkret och tar igen oss, det är ok det också.
    Hälsningat från två surdegsburkar./Moder jord

    SvaraRadera
  2. SV; HAHA, JA DU FÅR GÖRA DET!!

    SvaraRadera