torsdag 3 september 2009

en oväntat lyckad loppisdag

En av fördelarna med att befinna sig i Uppsala är att man kan besöka Röda Korsets stora loppis i Uppsala. Jag och Ida-vännen åkte dit idag. Och OJ vad jag fyndade.
En schnajdig kavaj för 50 pix. Ida hittade den egentligen först, men efter lite diskussion konstaterade vi att den nog skulle få ett bättre liv i min ägo.
En läcker kjol i 70-talsfärger i " precis-under-knäna"-längd. 40 riksdaler för den.
En fulsnygg lampa för 40 kronor. Ska försöka övertala Viktor att ha den i köket, när hans kök är färdigrenoverat.


Också ett rött skärp, och en färgglad liten löpare för en tjuga och femton kronor.
50+40+40+20+15=155 kronor för rubbet.
Men damen i kassan hittade tydligen på någon slags studentrabatt som jag aldrig förr varit med om. Så jag betalade 115 spänn istället. ..jomantackar!

1 kommentar:

  1. Det är bara att säga grattis, både kjolen och kavajen blir ju jättebra.

    SvaraRadera