tisdag 22 september 2009

Frukt-frossa!

Att bo i stan har en del nackdelar, som att det är på tok för långt till skogen. Men det finns fördelar också. I Helsingborg heter en av de fördelarna GA torg på Söder. Där säljs det frukt och grönt i mängder, för småpengar. Idag var jag och köpte två stora påsar, med allt vad man kan önska. Och det kostade bara 60 spänn. Då fick jag ett helt kilo vindruvor, ett kilo nektariner, en melon, ett halvt kilo cocktailtomater och lika mycket vanliga tomater, plus veckoransonen av gullök, potatis, morötter, gurka och banan. Billigt, billigt.

1 kommentar:

  1. Fy vad billigt , då blir jag ju avundsjuk på dig. Och jag som inte vill bo i stan, och lite långt för att köra och shoppa. Fast jag har ju plockat in flera kilo äpplen och potatis gratis från trädgården. Mamma Karin

    SvaraRadera