onsdag 17 februari 2010

Framtidsdrömmar

Ända sedan jag var en liten skit, har jag drömt om att starta eget en vacker dag. Ett café, en restaurang, ett fik eller en krog. Det har gått i våger under hela min uppväxt. Ibland tänker jag nästan inte alls på det, och ibland blir jag helt toksugen och planerar menyer, inredning, köksplanering och invigningsfester. Såhär har jag alltså hållt på sedan jag var 5 år.

"När jag blir vuxen ska jag ha en egen krog eller ett eget café "

Om knappt fyra månader är jag färdig med min Kostvetarutbildning. Då är det dags att bli vuxen. Så nu är det alltså snart dags att bestämma sig. Ska jag ta ett "riktigt" jobb först, och få glädje av min utbildning. Jobba i tio år på ett vanligt jobb och sen se vad jag känner för? Kommer jag ens få tag på ett riktigt jobb?
Eller ska jag köra så det ryker och förverkliga min dröm nu? Det jag drömt om i 17 år nu.. Är det nu det är dags?

Har jag modet, kunskapen, orken och pengarna för att ta framtiden i mina egna händer och göra det jag allra helst vill?
Eller ska jag vänta i ytterligare i 17 år och kanske göra det ?

Framtidsångest!

3 kommentarer:

  1. Bara att köööra Elin :D

    SvaraRadera
  2. Vår bästa tid är ALLTID nu! Så sätt igång med planerna! Du får ha några vegetariska alternativ, så kommer jag!

    Har blivit inspirerad av ditt bloggande, men kommer nog inte att vara så flitig som du...
    klaverodsvandrarhem.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Köööööööööööör så in i helsike tycker jag. Vad har du att förlora, du kommer ångra dig annars... Erfarenhet skaffar du dig på vägen, jag håller tummarna på dig.
    Hoppas du har det bra i alla snökaos..
    Kommer du hem något snart? Kram Anna C

    SvaraRadera