onsdag 3 februari 2010

pasteller eller?

Nu när det börjar närma sig vår, blir man extra glad av att ha pasteller i köket. Här kommer tre av mina favoriter. Små dricksglas som var världens fynd. Alla berömmer dem! Och det roligaste är att de kostade typ INGENTING. 49 spänn för 6 st på ICA Maxi. Tyvärr blev jag av med två st under min tid i studentkorridor. Men hos Viktor har jag en hel uppsättning till. Så jag har totalt 10 st!
Rosti-skålarna såklart! Den rosa är dock ett annat ICA-fynd. 10 spänn på en fyndhylla!

Mina fina fina temuggar. Superstora och goa att hålla i. Tyvärr kostar de en del , men det är det värt! Är ju trots allt ett riktigt hantverk! Runt 270 kronor styck på hantverkskollektivet "öster om ån" här i Uppsala. Keramikern heter Åsa Falkenbert! De här får också mycket beröm i mitt hem!
Sol ute, sol inne. Sol i köket, sol i sinnet!

1 kommentar: