tisdag 2 februari 2010

greek geek

Grekisk mat ligger mig varmt om hjärtat. Dessutom väcker den fina minnen från sommarens semester med Viktor och hans familj.
I helgen var viktor på besök, och då gjorde vi liten grekisk buffé med rotfruktsgratäng, tzatziki, parmaskinka, oliver, cocktailtomatsallad och grillad aubergine.
Den grillade auberginen ( längst fram i bild) tjuvade jag rakt av från "halv åtta hos mig". Det var så gott, att jag var tvungen att göra om det idag igen.
Stek, grilla eller ugnsbaka skivor av aubergine i lite olivolja. Salta lätt.
Hacka grön paprika och stek i ett stekjärn, krydda med piffi allkrydda.
Strö paprikan över auberginen och låt svalna.
Klicka över creme fraiche och toppa med tomatpuré!
( Jag kunde inte låta bli att trixa lite, så jag blandade tomatpurén med röd pesto, mums)
Vräk i hela härligheten i munnen!
lycka till!
Hejdå!

1 kommentar:

  1. Det var kärlek av din kära skånepåg du behövde för att komma igång med din blogg igen... Han får nog se till att besöka dig oftare!!!
    Kram Anna C

    SvaraRadera