torsdag 12 november 2009

Aktiebolaget Fiskaffären

Det här, mina damer och herrar, ser kanske inte mycket ut för världen. Men jag sticker ut näsan och påstår att det är världens godaste skagenröra.

Åtminstone är det den godaste skagen jag någonsin ätit.
Den går att köpa i Fiskaffären på Högaborg i Helsingborg, som för övrigt är den finaste fiskaffären jag varit i. Jättemysig butik där allt känns fräscht och gott. Personalen är jättetrevlig och servicen god. Det finns förtutom fisk massa annat gott att köpa. Bruna fina ägg från riktiga höns ( inte sånna som klämmer ut vita ägg i bur), rejäla limpor av olika slag, sylt, marmelad och knäckebröd från Olof Viktors och lite annat smått och gott.

Det är något visst att gå och handla över disk i en liten butik. Känns mer äkta än att slänga ner frysta fiskpaket i kundvagnen på ICA.
Jag åker dit, till Helsingborg, idag! Ska bli trevligt!

4 kommentarer:

  1. Javisst var det en fin fiskaffär! Mycket att välja på, trångt med kunder och rolig stämning! Jag var där för första gången idag... Det blev givetvis skagenröra på rekommendation, den blir förrätt i morgon. Och en aioli med gräslök till laxen. Jag får både matinspiration av din sida och en knuff för att göra Helsingborg till "min" stad, nyinflyttad som jag är! Tackar för det! Eva -"kompismoster".

    SvaraRadera
  2. Är man systematiskt lagd, måste man ju kolla alla fiskaffärer :). Den på Kopparmöllegatan gick jag snabbt ut ur idag, och återvände till din lilla pärla vid Eneborgsplatsen. Varmrökt lax med kall sås av pepparrot och rom. Som förrätt blir det något som liknar gubbröra på lax. Och blodapelsinpannacotta fanns också att köpa. Med mera.... Plus att man har ganska kul under tiden man väntar...Hälsningar Eva k-moster.

    SvaraRadera
  3. Ja det är verkligen en kanon-butik. Och grabbarna där är riktiga goa gubbar (som man hade sagt i Götet.
    Mmm det där lät gott altihopa.
    Tyvär så kostar det, om det smakar. Så vi studenter får välja våra tillfällen väl, när vi vill lyxa till det! Skulle gärna gå dit flera gånger i veckan! Men men... en vacker dag! Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera
  4. hej antar du känner till salmalax då men den har dem inte ännu men kanske efter Tjöt från er konsumenter

    SvaraRadera