onsdag 11 november 2009

Laddat för stora Julbaket (och stora julbaken som blir den oundvikliga konsekvensen)

När jag var i lågprisbutiken häromdagen passade jag på att ladda inför stora julbaket. Det kanske tycks vara väldigt tidigt, att börja tänka på julbak redan nu. Men jag åker ju hem till Skåne ett par dagar innan jul, så min Uppsala-jul tar slut relativt tidigt. Jag brukar till och med städa ut julen i lägenheten INNAN jag åker hem till jul, så det är rent och fint när jag återvänder i januari. Dessutom tycker jag alldeles för många stressar ihjäl sig i juletider. Då tycker jag det är bättre att börja i tid så man kan njuta av det istället. Jag har köpt nästan alla mina julklappar och börjat fundera på julpynt och dekorationer, fast vi bara är i mitten av november. Hellre njuta och börja i god tid, än att stressa ihjäl sig under tre veckor i december. Årets julgotter innehåller mycket torkad frukt och nötter. Tranbär, pecannötter, valnötter, fikon, aprikoser, pistagenötter, russin, kokos, mandlar, annanas och torkade jordgubbar.

Och inget julgodis utan MASSOR av choklad. Jag har köpt alla möjliga och omöjliga sorter.



Och så behöver man såklart lite färg på tillvaron. Till min stora glädje upptäckte jag att karamellfärgen har fått en ny flaska i gammal fin model. Snygg tycker jag, men synd att de när i plast.

1 kommentar: