lördag 21 november 2009

Rönnbär som är röda och himmel som är blå

Det här, mina damer och herrar, är något så ovanligt som en klarblå himmel över Uppsala. Jag trodde knappt det var möjligt längre, men idag har solen lyst hela dagen (vilket är typ 6 timmar) Jag gjorde som resten av Uppsala och gick ut och trängdes i skogen. Alla vill visst ut i naturen när solen skiner. En två timmars långpromenad blev det för mig. Med smutsiga skor och byxor och blåsor på fötterna som resultat. Men skönt var det!
Hittade en övergiven tuk-tuk taxi. Inte vad man väntar sig på promenad i Uppsala i november direkt. Och solen sken och det var 10 grader varmt. Kändes mer som en aprildag än en vinterdag.

Och rönnbären var så röda och himlen var så blå. Med tanke på hur mycket rönnbär det är i år, borde det bli en sträng vinter. Men när ska den börja då? Jaja. Så länge solen skiner är jag nöjd.
Lite mossa och granris passade jag också på att plocka, nu när man faktiskt kunde ut och gå i dagsljus. Till nästa helg ska ju ljustakarna fram och då behöver man lite mossa och annat fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar