torsdag 5 november 2009

när jag blir stor..

....ska jag göra som min kära moder, och laga söndagsmiddag till hela familjen på söndagarna. Stora stekar som får lagas långsamt i ugnen. Riktig slowfood. Det tror jag är viktigt. Att man åtminstone en dag i veckan tar god tid på sig att sitta ner och äta extra god mat tillsammans, och prata och umgås. Andra dagar är det alltid någon fritidssyssla som gör att någon får rusa iväg mitt i maten, men inte på söndagar, för de är heliga. Då blir det söndagsmiddag!

2 kommentarer:

  1. Roligt att du uppskattar söndagsmiddagen, då är det ännu roligare att dona i köket med maten. Glöm inte att steken även kan ligga i den stora järngrytan och gotta sig, och ösas några gånger. Saftigt och smakrikt kött och god sås av skyn. Dagens tips från mamma Karin.
    Ps jätte fina rönnbär du har.

    SvaraRadera
  2. Hej Elin o Karin. Vi tackar Karin för en trevlig kväll. Dagen efter lagade jag en god lammgryta som endast jag själv uppskattade. Per tyckte Karins kött var mycket godare. Hälsningar Inger

    SvaraRadera