torsdag 5 november 2009

nej se det snöar...

...nja, det kommer lite små flingor i luften iallafall. Men det lägger sig inte på marken än. I väntan på den riktiga snön kan man ju njuta av de tjusiga snöbollsbuskarna.
Nu har jag trillat dit ordentligt. Igår när jag var i mataffären "råkade" jag köpa Lantlivs julspecial. Och med snön som faller... Det blev för mycket, jag pallade inte trycket helt enkelt. Nu vill jag bara skrika: JULEN ÄR HÄR!Nu har jag spotifyat hem en riktigt julspellista och sjunger jullåtar för full hals. I kväll ska jag tillverka julkort, och önskelistan har jag redan börjat plita på. Till helgen ska jag börja jaga julklappar! Tycker det är skönt att vara ute i god tid, så man slipper trängas i den värsta julhysterin i mitten av december.

Om dryga tre veckor är det första advent.... mysigt värre!

3 kommentarer:

  1. Julklappar!Nu får du lugna dig lite,det har ju presis varit midsommar.fadervår.

    SvaraRadera
  2. Hahah...galna Elin!!
    Jag känner din passion för julen, men jag har lovat mig själv, inga jullåtar fören den 1advent...annars pallar inte sambo med mig! Här kom det småsmå vita korn, jag bara njöt..
    Du, det där med glögg låter gott, klart vi fixar något sådant i jul, även om jag glömt att jag lovat...hahah!Lycka till med önskelista, tomten kommer bara till landet, han tycker inte om stan. Kram Anna C

    SvaraRadera