måndag 21 december 2009

fröken elins julkallender: Lucka 21

I dagens lucka blir det ännu mer sötsaker.Insnöad frukt
400 g vit choklad
1 dl pecannötter
2 dl kokosflingor
1 ½ dl torkade grovt hackade tranbär
2 dl blandad hackad torkad frukt tex annanas, jordgubbar, aprikoser, papaya

Smält chokladen i en skål i vattenbad. Blanda i frukten och bred snabb ut på ett bakplåtspapper på en bricka. Låt stelna i kylen och skär sedan i lagom rutor.

Ska ni prova något av mina julgodis så är det här verkligen det bästa. Alla som jag har bjudit på har blivit väldigt positivt överaskade. Fruktigt, sött och lite krispigt på samma gång. Mums!

Skynda skynda, bara 3 dagar kvar till julattan (som julafton heter på skånska)

2 kommentarer:

  1. Sv: Åh, tack så mycket, det var snällt sagt! Hm, det var farligt att komma in här på din blogg, vad mycket gott julgodis du skriver om ... Jag har ju redan gjort så mycket men nu blev jag sugen på att testa mer.
    /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Det där fruktgodiset låter väldigt gott, men det ser riktigt läbbigt ut på bilden, som en tjock carbonarasmet med baconbitar... :)Jag har just kokt smörkola... mmmm

    SvaraRadera