torsdag 24 december 2009

fröken elins julkallender: Lucka 24 JULAFTON

Då var det dags för julkallenderns SISTA lucka: JULAFTON!
Idag tycker jag inte man ska ha några som helst ambitioner. Man ska bara vara, och njuta av tillvaron tillsammans med nära och kära. Så därför får ni inte ett enda tips, trix, recept eller knep idag. Ni får istället en julig bildkavalkad. Så luta dig tillbaka och bara njut!
Snöklädda vidder
Grenar täckta med två centimeter långa rimfrostkristaller.

Finns det något bättre än nysnö som ingen gått i?

Julros
Granen är pyntad och fin
Jag är väl inte så förtjust i tomtar vanligtvis, men den här är gammaldags och snygg
På trappan står ett fat fullt med mossa, och nu även snö, och lyser
Utegranar lyser upp i mörktetOch innegranar lyser upp i hemmet.

Nu vill jag också vara lite ledig, så det blir lite tomt här i bloggen de närmsta dagarna. Jag ska hinna åka runt och träffa alla jag vill träffa, äta mat till jag rullar fram och bara ha det så jädrans gött! Ha en fin julhelg!

GOD JUL
önskar
fröken elin

1 kommentar:

  1. God Jul och ett GOTT NYTT BLOGG-ÅR 2010.
    Tack för en trevlig och stämnigsfull julkalender. Många bra tips och recept som jag har haft nytta av.
    "Kavringa"

    SvaraRadera