söndag 6 december 2009

fröken elins julkallender: Lucka 6

Tiden går fort. Redan dags för andra advent. Därför får du ett litet adventssljusstaketips i dagens lucka. Att använda blockljus i ljusstaken är mycket bättre än tunna stearinljus, tycker jag. Då kan man ju ha ljuset tänt hela veckan, utan att bränna ner för mycket.
Till min ljusstake behöver du
4 blockljus
4 lagom stora och snygga krukor ( mina är från IKEA och kostade typ 12 spänn styck)
lite grön mossa
några torkade rönnbär
hushållstråd
papper
stämplar
Årets ljusstake gjorde jag genom att placera 4 blockljus i krukor. Sen tryckte jag i pyttelite mossa kring varje ljus. Ovanpå strödde jag ut några torkade rönnbär som dekoration. Jag stämplade "första"," andra" ,"tredje " och "fjärde" på guldiga lappar. Man kan såklart skriva siffror istället, och skriva för hand om man hellre vill det. Lapparna knöt jag fast med hushållssnören. "Klart och beta'rt"

2 kommentarer:

  1. jättefina elin! jag har inte ens en adventsljusstake...har inte tid att julpynta...skulle vilja ha dig som min sambo haha

    SvaraRadera
  2. åh tack så hemskt mycket! Om jag ska bli din sambo vill jag nog gärna veta vem du är först :P

    SvaraRadera